Mamy na stronie: 30552 materiałów

Twój osąd na temat języka reklam

Reklama to rozpowszechnianie informacji o danym towarze w celu zwrócenia na niego uwagi i zachęcenia do jego zakupu. Służą do tego plakaty, ulotki, napisy, bilboardy ustawiane na każdym rogu ulicy, ogłoszenia w prasie i w radiu, ale głównym i najskuteczniejszym nośnikiem informacji reklamowych jest telewizja.

Reklama na stałe pojawiła się w polskiej codzienności w połowie lat osiemdziesiątych. Od tego czasu każdego dnia jesteśmy zasypywani tonami folderów i ogłoszeń. Reklamy kierowane są do wszystkich, ale największy wpływ mają na dzieci. Kiedy przychodzi pora na reklamy, maluchy zasiadają przed telewizorami i z zainteresowaniem wpatrują się w ekran. Większość z nich zna teksty reklamowe na pamięć. Głównym propagatorem poprawnej polszczyzny powinna być szkoła a nie hasła reklamowe.
Jedną z pierwszych i najsłynniejszych polskich reklam z czasów przedwojennych była reklama cukru autorstwa Melchiora Wańkowicza : "Cukier krzepi", za którą autor otrzymał bardzo wysokie honorarium wynoszące 5 tysięcy złotych. Hasło to w krótkim czasie stało się sloganem, który znała cała Polska. Aby wytłumaczyć nadużywanie przez Polaków alkoholu uzupełniono ten tekst dodając słowa: "... a wódka jeszcze lepiej". Hasło to miało charakter humorystyczny i do chwili obecnej stosowane jest w języku potocznym.

Język reklam nie należy do wyszukanych. Wyrazy użyte w...

Uzyskaj pełny dostęp!
Wysyłając SMS otrzymasz nieograniczony
dostęp do całego tekstu oraz wszystkich opracowań lektur dostępnych na stronie Kuj.pl
Wyślij SMS o treści: ag kuj na numer: 73480
Otrzymany kod wpisz w pole poniżej:
Dostęp jest ważny przez 7 dni. Koszt SMS'a to tylko 3zł + VAT