Mamy na stronie: 30552 materiałów

Silnik spalinowy

SILNIKI SPALINOWE

W 1876 r. trzej Niemcy: N. Otto, G. Daimler oraz M. Maybach skonstruowali pierwszy, czterosuwowy silnik spalinowy. I tak zaczęła się era tych właśnie silników. Wkrótce po ich wprowadzeniu, na początku XX wieku doszło do prawdziwej rewolucji
w transporcie. To właśnie dzięki temu wynalazkowi człowiek po raz pierwszy zdołał się wzbić w powietrze.

Silnik spalinowy jest silnikiem, w którym paliwo spalane jest w jego wnętrzu, co dostarcza energii cieplnej. Następnie jest ona zamieniana na energie mechaniczną. W silniku benzynowym benzyna mieszana jest z powietrzem i zapalana przez iskrę elektryczną. Mieszanka paliwowa eksploduje, a powstałe gazy rozprężają się gwałtownie. Gazy te poruszają tłok, który wykonuje ruch posuwisto - zwrotny. Następnie ruch tłoków zamieniany jest poprzez mechanizm korbowy na ruch obrotowy.

Najprostrzym silnikiem spalinowym jest silnik dwusuwowy. Jego cykl pracy składa się z dwóch suwów. Pierwszy to suw sprężania. Gdy tłok porusza się w górę cylindra spręża mieszankę paliwową. Jednocześnie w wolną przestrzeń pod tłokiem wpuszczana jest kolejna porcja gazów. Sprężona mieszanka zostaje zapalona przez iskrę powstałą w świecy zapłonowej. Tłok zaczyna poruszać się w dół otwierając otwór wydechowy przez który uchodzą spaliny. Dalej w dolnym położeniu tłoka sytuacja się powtarza.

 

Dwa suwy: SSANIE-SPRĘŻANIE i PRACA-WYDECH.

Dzięki temu, że tłok jest połączony poprzez...

Uzyskaj pełny dostęp!
Wysyłając SMS otrzymasz nieograniczony
dostęp do całego tekstu oraz wszystkich opracowań lektur dostępnych na stronie Kuj.pl
Wyślij SMS o treści: ag kuj na numer: 73480
Otrzymany kod wpisz w pole poniżej:
Dostęp jest ważny przez 7 dni. Koszt SMS'a to tylko 3zł + VAT