Mamy na stronie: 30552 materiałów

językreklamainformacjatowarprodukt

Moja opinia na temat języka reklam

Reklama to rozpowszechnianie informacji o danym towarze w celu zwrócenia na niego uwagi i zachęcenia do jego zakupu. Służą do tego plakaty, ulotki, napisy, bilboardy ustawiane na każdym rogu ulicy, ogłoszenia w prasie i w radiu, ale głównym i najskuteczniejszym nośnikiem informacji reklamowych jest telewizja.
Reklama na stałe pojawiła się w polskiej codzienności w połowie lat osiemdziesiątych. Od tego czasu każdego dnia jesteśmy zasypywani tonami folderów i ogłoszeń. Reklamy kierowane są do wszystkich, ale największy wpływ mają na dzieci. Kiedy przychodzi pora na reklamy, maluchy zasiadają przed telewizorami i z zainteresowaniem wpatrują się w ekran. Większość z nich zna teksty reklamowe na pamięć. Głównym propagatorem poprawnej polszczyzny powinna być szkoła a nie hasła reklamowe.
Jedną z pierwszych i najsłynniejszych polskich reklam z czasów przedwojennych była reklama cukru autorstwa Melchiora Wańkowicza : "Cukier krzepi", za którą autor otrzymał bardzo wysokie honorarium wynoszące 5 tysięcy złotych. Hasło to w krótkim czasie stało się sloganem, który znała cała Polska. Aby wytłumaczyć nadużywanie przez Polaków alkoholu uzupełniono ten tekst dodając słowa: "... a wódka jeszcze lepiej". Hasło to miało charakter humorystyczny i do chwili obecnej stosowane jest w języku potocznym
Język reklam nie należy do...

Uzyskaj pełny dostęp!
Wysyłając SMS otrzymasz nieograniczony
dostęp do całego tekstu oraz wszystkich opracowań lektur dostępnych na stronie Kuj.pl
Wyślij SMS o treści: ag kuj na numer: 73480
Otrzymany kod wpisz w pole poniżej:
Dostęp jest ważny przez 7 dni. Koszt SMS'a to tylko 3zł + VAT